سریال شهرزاد shahrzad

اطلاعاتی درمورد سریال شهرزاد با بازی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی

سریال شهرزاد ؛ ترانه علیدوستی

حسن فتحی با ساخت سریالی تاریخی به اسم شهرزاد، قدم به شبکه نمایش خانگی گذاشته است. سریالی عشقی-جنایی که با بازی ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، علی نصیریان، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، ابوالفضل پورعرب، گلاره عباسی، محمود پاک نیت، هومن برق نورد و… همگان را امیدوار به دیدن سریالی جذاب و دیدنی کرده است.

برای اطلاع از جزئیات این سریال به ادامه مطلب بروید.

اولین نشست خبری سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی با حضور تهیه‌کنندگان این پروژه، مدیر روابط عمومی و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

سید محمد امامی یکی از تهیه‌کنندگان این سریال در خصوص بخش خارجی آن گفت: با شرکت EMFILM آلمان در خصوص رایت و حق پخش خارج از ایران وارد مذاکره شدیم و تا چند روز آینده «شهرزاد» محصول مشترک ایران و آلمان خواهد شد. یعنی این شرکت حق پخش فیلم را در اروپا از ما خریداری کرده است. از طرفی در حال رایزنی با کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم تا آنجا نیز سریال را به فروش برسانیم.
افشین صنایعی مدیر روابط عمومی این پروژه در خصوص زمان پخش آن در ایران گفت: در تاریخ ۲۰ مهر اولین قسمت «شهرزاد» را عرضه می‌کنیم و به نحوی هماهنگ شده تا زمان ارائه اولین قسمت ۱۰ قسمت آماده شده باشد و قبل از پخش اولین قسمت فیلمبرداری به اتمام رسیده و همه کارهای پخش آن آماده است.
سید محمد امامی عنوان کرد: در حال حاضر «شهرزاد» در مرحله پست پروداکشن است و تا یک هفته آینده تمام کارهای این سریال انجام خواهد شد و اولین سریالی است که در تفاوت با دیگر سریال‌ها فروش بخش اول هزینه‌های تولید بخش‌های بعدی را تامین نخواهد کرد چون در بخش هزینه مشکل خاصی وجود ندارد و اولین باری است که بخش خصوصی بدون هیچ گونه مشکلی سریال خارجی می‌سازد.
وی ادامه داد: احتمالا به خاطر داستان خوب و استقبالی که مخاطبان خواهند کرد، این سریال به صورت هفتگی پخش خواهد شد و بین ۲۶ تا ۲۸ قسمت است.
وی افزود: تیراژ مد نظرمان ۵۰۰ هزار نسخه است و انتظار ما این است که با گروه تبلیغاتی قوی که در حال انجام دادن کارها هستند، استقبال خوبی از این سریال صورت بگیرد و تیراژ آن بالاتر رود.
سریال شهرزاد ؛ شهاب حسینی
در ادامه صنایعی گفت: در نشست امروز سه رونمایی خواهیم داشت: اول رونمایی از لگو، دوم رونمایی از سایت رسمی سریال که در واقع مثلث اصلی اطلاع‌رسانی خواهد بود و سوم رونمایی از اینستاگرام «شهرزاد» و در ادامه تک آهنگی از محسن چاووشی را می‌شنوید.
وی افزود: دو فراخوان نیز برای سریال «شهرزاد» انجام داده‌ایم. اول فراخوان ایده‌های خلاقانه تبلیغات که در پی آن به ایده‌های برتر جوایز نقدی داده خواهد شد و دوم فراخوان طراحی پوسترهای مفهومی. یعنی به جهت متفاوت بودن این سریال نسبت به دیگر سریال‌ها غیر از پوستر و عکس هنرمندان و بازیگران این کار طراحی پوسترهای دیگری را مدنظر داریم.
امامی عنوان کرد: به خاطر فضای عاشقانه کار کلیپ‌های متفاوتی نسبت به صلاحیت متعدد مخاطب ساخته شده است.
علیرضا قربانی با همکاری محسن چاووشی تیتراژ این سریال را آماده کردند و محسن چاووشی کل کارهای کلیپی سریال را برعهده دارد.
صنایعی در ادامه صحبت‌های خود گفت: به واسطه پخش جهانی «شهرزاد» مراسم فرش قرمز در استانبول با حضور بزرگان سینمای آنجا و جمعی از عوامل شهرزاد برگزار خواهیم کرد و فعال ترین اصحاب رسانه در خصوص تبلیغ برای «شهرزاد» در این سفر با ما خواهند بود.
امامی از پیش تولید «شهرزاد ۲» خبر داد و گفت: فرش قرمز سریال در تاریخ ۱۸ مهرماه با خبرنگاران خارجی و داخلی و جمعی از هنرمندان ایران و بقیه کشورها برگزار می‌کنیم.
سید هادی رضوی یکی دیگر از تهیه کنندگان سریال «شهرزاد» عنوان کرد: اتفاقی قشنگی که با پروژه شهرزاد خواهد افتاد این است که قصد صادرات فرهنگی و عرصه بین‌المللی را در دستور کار داریم و با تدابیر اندیشیده شده به بهترین شکل ارائه خواهیم کرد.
وی افزود: مردم ما کار قابل ملاحظه ای را که در خور آنهاست با شهرزاد خواهند دید و تاریخ، فرهنگ و محاسن زیادی از ایران در این سریال عرضه خواهد شد.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که رسانه خانگی رقیب صدا و سیما نیست بلکه اهرمی برای اشاعه فرهنگ در کنار صدا و سیما خواهد بود.
رضوی گفت: به طور قطع یکی از موضوعات مورد علاقه مردم بحث عاطفی و عشق است که باید به بهترین نحو به مخاطبان ارائه شود تا آنها به سمت فیلم‌ها و سریال‌های چیپ ترکیه‌‌ای نروند.
وی افزود: مردم از دعواهای اقتصادی و سیاسی خسته شده‌اند و فیلم‌سازان ما باید برای جلوگیری از رفتن مخاطبان به سمت سریال‌های ضعیف خارجی تولیداتی با مضمون عشق و عاطفه مثل شهرزاد را بسازند.
سریال شهرزاد ؛ پریناز ایزدیار
این تهیه کننده ادامه داد: عشق در تاریخ همیشه برای مردم جذاب بوده و این عشق صرفا بین دو شخص نیست بلکه اگر دقت کنیم در بحث دفاع مقدس ،‌شهید شدن عزیزان ما، تشییع آنها و … عشق به میهن و هم نوع را می‌توان دید.
وی افزود:‌شهرزاد با داستان عشق پاکی که در ان نهفته است نقطه مقابل عشق‌های فاسدی که در سریال‌های خارجی است خواهد بود و قصد ما این بود عشق واقعی را به مردم بفهمانیم.
رضوی ادامه داد: سریال شهرزاد با رعایت حفظ ارکان و رسالت فرهنگی در خانواده ایرانی عشق را به معنای واقعی نشان می‌دهد به طور قطع بازخورد خوبی غیر از ایران در کشورهای خارجی دارد و فرهنگ اصیلی ایرانی ما را به بهترین شکل به تمام دنیا نشان خواهد داد.
وی افزود: تبلیغات در کار رسانه خانگی حرف اول را می‌زند که باید در این زمینه حمایت‌های لازم صورت بگیرد چون زمانی که کسی در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند طرح اقتصادی برای ساخت پروژه بعدی نیز دارد که درصد بالای این مهم با تبلیغات صورت می‌پذیرد و در غیر  این صورت سرمایه‌گذار بازده مالی ندارد و به نتیجه دل خواه نخواهد رسید.
این تهیه کننده عنوان کرد:‌هیچ پروژه‌ای در بخش خصوصی مانند شهرزاد که با سه نسل بازیگر ساخته شده را نمی‌بینید و امیدوارم قدم‌های بعدی ما رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.
امامی در خصوص جلوگیری از قاچاق این سریال گفت: این معضلی است که همیشه وجود داشته و جلوگیری از آن از عهده ما خارج است و یک حمایت دولتی را می‌طلبد. امیدوارم با تکنولوژی اپلیکیشن‌های جدید بتوانیم تا حدودی جلوی قاچاق و کپی‌رایت را بگیریم.
وی افزود: اما جدا از هر صحبت‌ و مقوله‌ای اثری که کیفیت بالایی داشته باشد کپی و دانلود می‌شود و نشان‌دهنده آن است که مردم تمایل دارند اثر هر چه زودتر ببینند.
وی ادامه داد: ایران تنها کشوری است به این صورت سریال تولید می‌کند و در سوپر مارکت‌ها پخش می‌شود اما باید توجه داشت که به سمتی برویم تا از طریق تبلیغات برگشت هزینه را شاهد باشیم و اگر این اتفاق مهم رخ دهد و در پی آن سریال‌هایی که با کیفیت تولید شود به سینما نیز کمک خواهد شد.
امامی بیان کرد: با احترام به قهوه تلخ و شاهگوش که کارهای پسندیده و با کیفیتی بود باید بگویم هیچ پروژه‌ای به هیچ وجه از بعد اقتصادی و سرمایه‌گذاری و بعد هنری قابل قیاس با پروژه شهرزاد نیست.
وی افزود: کارهای بی‌کیفیتی که بعد از پروژه شاهگوش وارد بازار شد مقوله‌ سریال‌های خانگی را به ورطه نابودی کشید که باید به طور جدی در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.
سریال شهرزاد ؛ مصطفی زمانی
در ادامه سید هادی رضوی گفت: اگر یک نفر در بخش خصوصی اثر بزرگی مانند مانند فیلم محمد رسول‌الله که به گفته خودشان ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته را در دستور کار قرار دهد به جای تقدیر برچسب دزدی خواهد خورد که به هیچ عنوان بحث شیرینی نخواهد بود.
وی افزود: اگر سریال شهرزاد به خاطر ایرانی بودن، داشتن داستان کهن و روایت عاشقانه به درستی عرضه شود مرکز تحول سینمای خانگی خواهد بود.

وی سپس درباره شایعاتی مبنی بر توقیف شدن مجموعه «شهرزاد» و اختلافاتی که بین هنرمندان و سازندگان وجود داشته‌ است نیز اظهار کرد: شما می‌توانید با هنرمندان ارتباط بگیرید ما هیچ اختلافی با هنرمندان نداشته‌ایم در حالی که برخی اعلام می‌کردند اختلافاتی وجود داشته و این مجموعه قرار است توقیف شود. اما باید بگویم «شهرزاد» مرکز تحول سیمای خانگی خواهد بود.

رضوی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به عنوان «شهرزاد» که تعبیری از روایت و قصه عاشقانه زیبا در کل تاریخ است‌ و نماد ایرانی را در خود دارد، بیان کرد: ما در این پروژه بر روی عنوان «شهرزاد» دو، سه ماه زمان گذاشته‌ایم که به «شهرزاد» رسیدیم.

رضوی همچنین به بخش‌هایی از مجموعه «شهرزاد» که به کودتای ۲۸ مرداد برمی‌گردد اشاره کرد و گفت: ضبط این سکانس‌ها با شرایط سختی انجام گرفت.

در این مجموعه چهار قطعه کار فاخر از محسن چاوشی آماده شده است‌ که در قالب مجموعه گنجانده می‌شود.

این تهیه‌کننده در پایان از آغاز پیش تولید مجموعه «شهرزاد ۲» خبر داد. در پایان این نشست از سایت و صفحه‌ی اینستاگرام «شهرزاد» رونمایی شد.