ابولفضل پورعرب در شهرزاد

بازگشت ابوالفضل پورعرب با «شهرزاد»


ابوالفضل پورعرب، ستاره یکه تاز دهه هفتاد، با بازی در سریال «شهرزاد» دوباره به دنیای تصویر باز می گردد.

او که به دلیل طی دوران بیماری سخت، قادر به بازی در مقابل دوربین نبود اکنون پس از بهبودی، در سریال «شهرزاد» نقش آفرینی می کند.

به ادامه مطلب بروید

پورعرب را می توان بی شک، جوان اول فیلم های سینمایی دهه هفتاد نامید. او با بازی درخشانش در فیلم سینمایی «عروس» به عنوان اولین فیلمش، تبدیل به یک ستاره سینمایی شد و در سال ۱۳۷۵، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم مردی شبیه باران به کارگردانی سعید سهیلی از آنِ خود کرد.

دهه هفتاد برای بازیگر قهاری چون او، پرکارترین سالها به حساب می آمد، مخاطبان بازی و چهره اش را دوست داشتند و پورعرب به حق سنگ تمام می گذاشت. کارگردانان به دلیل محبوبیت او فروش فیلمشان را تضمین شده می دیدند و او با پیشنهادات متعددی روبرو بود. فیلم های”قربانی”، “نرگس”، “آواز تهران”، “چهره”، “بهشت پنهان”، “مردی شبیه باران”، “غریبانه”، “مردی از جنس بلور”، “عشق کافی نیست” و “دست‌های آلوده” بخشی از آثار سینمایی این سوپراستار است.

او در قاب تلویزیون نیز خوش درخشید و بازی استادانه او در سریال «مسافر»، مخاطبان بسیاری را پای سریال نشاند. آخرین مجموعه تلویزیونی او «وضعیت سفید» بود، از آن پس او به دلیل مبارزه با بیماری برای چندسال از دنیای هنر کناره گرفت و اکنون در نقشی پیچیده و مرموز در سریال «شهرزاد» بازگشته است.

این نخستین بار است که ستاره های سه نسل سینمای ایران در یک سریال شبکه خانگی حضور می یابند. نسل اول بازیگرانی چون علی نصیریان، نسل دوم جمشید هاشم پور و ابوالفضل پورعرب و نسل سوم، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و مصطفی زمانی در این سریال کنار هم نقش آفرینی می کنند.

سریال شهرزاد، به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی سیدمحمد امامی و سرمایه گذاری مشترک سیدمحمد امامی و سیدهادی رضوی به عنوان بزرگترین پروژه سریالی بخش خصوصی کشور از ۲۰ مهر ماه توسط شرکت تصویرگستر پاسارگاد، توزیع و پخش می شود.

علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی، محمود پاک نیت، هومن برق نورد، گلاره عباسی، غزل شاکری، سهیلا رضوی، فریبا متخصص با هنرمندی جمشید هاشم پور و ابوالفضل پورعرب به همراه بیش از ۲۰۰ هنرمند دیگر از نقش آفرینان این مجموعه هستند.