مساله ای که شاید ذهن هر کسی که کمی با دقت بیشتر به مسائل فوتبال می نگرد را به خود مشغول کند لوگوی عجیب باشگاه رم است.


باشگاه ورزشی رم ایتالیا در سال ۱۹۲۷ از اتحاد ۳ باشگاه رومن - آلبا و فورتیتودو رسما تاسیس شد . آن زمان دیگر باشگاه شهر رم٬ اس اس لاتزیو بود . ۳باشگاه مرکز شهر رم از یک سو و لاتزیو که در حومه تشکیل شده بود از سویی دیگر به نوعی با یکدیگر رقابت داشتند . ۳باشگاه مرکزی شهر به مراتب کوچکتر و ضعیف تر از رقیب یعنی لاتزیو بودند . از طرفی تیمهایی چون یونتووس میلان اینتر ناپولی جنوا تورینو و فیورنتینا و ... به شدت اوج گرفته بودند . پایتخت ایتالیا تیم مقتدری نداشت تا اینکه ۳باشگاه تصمیم گرفتند به هم بپیوندند و تیمی در حد پایتخت باستانی ایتالیا راهی بازیهای داخلی کنند . بنابراین باشگاه آسوسیا تزونی اسپورتیوو رما ( آ اس رم ) رسما از اوایل تابستان ۱۹۲۷ تاسیس شد .

اما مساله ای که شاید ذهن هر کسی که کمی با دقت بیشتر به مسائل فوتبال می نگرد را به خود مشغول کند لوگوی عجیب باشگاه رم است.همانطور که تصویر این لوگو را در زیر مشاهده می کنید حتما حدس می زنید که پشت پرده ی این تصویر باید داستانی تاریخی و اعجاب انگیز نهفته باشد.این تصویر نشانگر گرگی ماده است که به دو کودک دوقلو شیر می دهد.حال از این لوگوی تاریخی رم رمز گشایی می کنیم و خلاصه ای از داستان آن ها را نقل می کنیم:

پدربزرگ این دو کودک ,نومیتر,برادر آمولیوس و پادشاه آلبا لونگا بوده است. این دو از مهاجران شهر ویران‌شدهٔ تروا بودند. آمولیوس برادر خود نومیتر و پسرانش را می‌کشد و رئا سیلویا دختر او را ناچار می‌کند که راهبه شود تا بدین سان همسری اختیار نکند و فرزندی که شایستهٔ پادشاهی ‌است به دنیا نیاورد. ولی مارس خدای جنگ شیفتهٔ رئا سیلویا می شود و با او ازدواج می کند. رئا باردار شده و عمویش آمولیوس از این قضیه آگاه می گردد. پس رئا سیلویا را در زندان محبوس می کند تا زمان زایمانش فرا رسد. او دو پسر دوقلو به دنیا می آورد به نام‌ها رموس و رمولیوس. آمولیو ، رئا را زنده به گور می کند و دو پسر خردسال دوقلویش (رمولوس و رموس) رابه رود تیبرمی اندازد. دو برادر از خیزاب خروشان رهایی می‌یابند و به کرانهٔ رود می‌رسند. ماده‌گرگی به آنها شیر می‌دهد و آن ها را از مرگ نجات می دهد. این دو بزرگ می‌شوند وبا تشکیل قدرت آمولیوس عموی خود و قاتل پدرشان را نابود می‌کنند.رومولوس بر فراز تپه ی پالاتین شهر رم را برپا می کند و نخستین شاه رم می‌گردد . روموس هم شهری جدید را بر تپه ی آونتین بنا می کند.مقبول ترین داستان در مورد مرگ این دو برادر هم این گونه است که رمولوس پس از چندی برادرش را به دلیل گذر از قانون می‌کشد و خود نیز در طوفانی سخت درمی‌گذرد.

https://www.tarafdari.com/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87/483498/%D8%B1%D9%85%D8%B2-%DA%AF%D8%B4%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D8%A7%D8%B2-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88%D9%8A-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D9%85